KIEDY STARTUJE NABÓR?
Nabór wniosków rozpocznie się 18 kwietnia i potrwa do 17 maja br. Wnioski należy składać w dni robocze: od poniedziałku do piątku (godz. 7.45 – 15.45), w Wydziale Lokali Mieszkalnych Urzędu Miejskiego Wrocławia z siedzibą przy pl. Nowy Targ 1-8 we Wrocławiu, COM II, parter, pok. 12.
WAŻNE LINKI:
- ogłoszenie o naborze >> opublikowane przez UM Wrocław
- POBIERZ WZÓR WNIOSKU >>
- POBIERZ ZAŁĄCZNIK DO WNIOSKU >>
- POBIERZ INFORMATOR O NABORZE >>
- POBIERZ: NOWA KOLEJOWA – KRÓTKI PRZEWODNIK PO INWESTYCJI_
GDZIE UZYSKAM INFORMACJE O WARUNKACH NAJMU?
Większość informacji znajdziesz na tej stronie:
- lista mieszkań, rzuty lokali, czynsz: Mieszkania>>
- informacje o umowie najmu, kaucji: Warunki najmu >>
Zapraszamy również do kontaktu z Infolinią:
- tel. 22 703 43 49
- e-mail: [email protected]
Infolinia dyżuruje od poniedziałku do piątku, w godz. 8 – 17.
JAK PRZEBIEGA NABÓR?
Nabór przebiega w dwóch etapach. Szczegółowo opisaliśmy je w Informatorze o zasadach naboru >>
- w pierwszym etapie składasz wniosek do Urzędu Miasta. Jeżeli spełniasz kryteria pierwszeństwa uchwalone przez Radę Miejską, załącz do wniosku dokumenty, które to potwierdzają. Przykładowo: jeżeli spełniasz kryterium niepełnosprawności, załącz orzeczenie lekarskie.
- w drugim etapie sprawdzamy twoją zdolność czynszową. Aby wynająć mieszkanie, musisz mieć możliwość opłacania czynszu i rachunków oraz „czystą kartę” w KRD i BIG InfoMonitor.
CZYM SĄ KRYTERIA PIERWSZEŃSTWA?
O mieszkanie może wnioskować każdy. Jednak pierwszeństwo uzyskają (pod warunkiem, że mają zdolność czynszową, czyli będą w stanie opłacać czynsz i rachunki):
- posiadacze starej, PRL-owskiej książeczki mieszkaniowej (wystawionej przed 23.10.1990 r.) – 3 pkt
- najemcy lokalu mieszkalnego należącego do zasobu Gminy Wrocław, o ile zobowiążą się do rozwiązania umowy najmu i wydania lokalu – 6 pkt
- rodzice – 3 pkt za każde dziecko
- seniorzy po 65 r.ż. – 4 pkt
- osoby z niepełnosprawnościami– 7 pkt
- przedsiębiorcy, działający co najmniej od 2 lat we Wrocławiu – 5 pkt
- podatnicy, którzy rozliczyli PIT za 2022 i/lub 2023 rok we Wrocławiu (z wyjątkiem I US) – 8 pkt
- pracujący we Wrocławiu: lekarze, pielęgniarki, położne, nauczyciele, pracownicy socjalni, asystenci rodziny, koordynatorzy rodzinnej pieczy zastępczej, policjanci, strażacy, strażnicy miejscy, służba więzienna, pracownicy instytucji kultury – 4 pkt
- rodzina zastępcza / zastępczy dom dziecka – 8 pkt
- wychowankowie placówek opiekuńczo-wychowawczych / rodzinnej formy pieczy zastępczej – 6 pkt
- ofiary przemocy domowej – 5 pkt
Kryteria pierwszeństwa szczegółowo określa uchwała Rady Miejskiej Wrocławia. Przeczytaj ją>>
JAK WYGLĄDA WERYFIKACJA CZYNSZOWA?
Jeżeli poprawnie złożysz wniosek w I etapie naboru, zostaniesz zakwalifikowany do II etapu, czyli weryfikacji czynszowej. Przeprowadza ją inwestor.
Dokumenty, które składasz:
- oświadczenie, jakie przychody ma całe twoje gospodarstwo domowe, czyli ile wynoszą w sumie wasze: zarobki, emerytury, renty, 800+, itp.
- oświadczenie, jakie zobowiązania ma całe twoje gospodarstwo domowe, czyli ile wynoszą w sumie wasze: zadłużenia na kartach kredytowych, raty za meble, alimenty na rzecz innych osób oraz inne stałe wydatki.
- upoważnienie dla inwestora do sprawdzenia twojej sytuacji w bazach: KRD oraz BIG InfoMonitor.
Składasz też zaświadczenia o dochodach. W zależności od tego, czy jesteś pracownikiem, masz własną firmę, otrzymujesz stypendium naukowe, poprosimy cię o:
- zaświadczenie o zarobkach od pracodawcy
- bankowe potwierdzenie wpływu alimentów
- decyzję administracyjną o przyznaniu 800+
- dane finansowe z księgi przychodów i rozchodów
- itp.
JAK WYGLĄDA WNIOSEK O NAJEM?
Wniosek to prosty formularz, w którym trzeba wpisać:
- swoje imię i nazwisko, PESEL oraz dane kontaktowe (adres, telefon, e-mail) – z osobą, która poda te dane, UM Wrocławia będzie się kontaktował w sprawach związanych z realizacją wniosku
- imię, nazwisko, PESEL pozostałych osób pełnoletnich i niepełnoletnich, które razem z tobą chcą się wprowadzić do nowego mieszkania
- jakie mieszkanie chcecie wynająć: M1, M2, M3, M4 (możesz podać dwa typy mieszkań, np. M1 i M2)
Jest też Załącznik do wniosku z listą kryteriów pierwszeństwa. Przy kryteriach, które spełniasz, zaznacz „tak” i podpisz się pod treścią umieszczonych tam oświadczeń. Znajdziesz tam również informację o zaświadczeniach, które powinieneś dołączyć do wniosku (np. orzeczenie o niepełnosprawności czy zaświadczenie, że pracujesz jako lekarz czy policjant). Przy kryteriach, których nie spełniasz, po prostu zaznacz „nie”.
GDZIE ZNAJDĘ WZÓR WNIOSKU?
Wzory wniosku i załącznika możesz pobrać tutaj:
Jeśli nie masz dostępu do drukarki, od 18.04.br. będzie można pobrać te formularze w budynku Urzędu Miejskiego Wrocławia przy pl. Nowy Targ 1-8 we Wrocławiu (Informacja Ogólna, pokój 12 na parterze)
JAK UZYSKAĆ POMOC PRZY WYPEŁNIENIU WNIOSKU?
W dniu startu naboru zostanie uruchomiony dyżur pracownika Wydziału Lokali Mieszkalnych, w budynku UM Wrocławia przy pl. Nowy Targ 1-8 (pokój 12 na parterze). Z dyżuru będzie można skorzystać przez cały czas trwania naboru, w dni powszednie: od poniedziałku do piątku w godz. 7:45 – 15:45. Możesz też uzyskać wsparcie naszej Infolinii: tel. 22 703 43 49, e-mail: [email protected]
JAK MAM DOSTARCZYĆ WNIOSEK DO URZĘDU?
Wniosek można złożyć tylko w czasie trwania naboru. Najlepiej złożyć go w Urzędzie Miasta Wrocławia osobiście, ale możesz też wysłać go pocztą lub kurierem.
JAK MAM SIE UPEWNIĆ, ŻE MÓJ WNIOSEK DOTARŁ DO URZĘDU?
- Urząd nada każdemu wnioskowi numer. Numer swojego wniosku otrzymasz e-mailem (a jeśli nie podasz we wniosku adresu e-mail, Urząd wyśle ten numer pocztą).
- Na pierwszej stronie wniosku Urząd postawi pieczęć, a także wpisze datę i godzinę otrzymania wniosku. Jeżeli zechcesz, będziesz mógł samodzielnie zrobić zdjęcie tej strony.
Jeżeli chcesz się z nami skontaktować, wypełnij formularz>>